ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

NIEODPŁATNE PORADY PRAWNE NA TERENIE POWIATU OSTRÓDZKIEGO

INFORMACJA

W  dniu 20 lipca 2021r. dyżur prawnika w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej w Centrum Użyteczności Publicznej w Ostródzie będzie pełniony w godzinach 8:00 - 12:00
W  dniu 22 lipca 2021r. dyżur prawnika w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Morągu będzie pełniony w godzinach 9:00 - 11:00, ponadto w dniu 23 lipca 2021 r. w godzinach 8:00 - 14:00
 
Na terenie Powiatu Ostródzkiego funkcjonują następujące punkty nieodpłatnej pomocy prawnej:
  1. w Centrum Użyteczności Publicznej w Ostródzie, ul. Jana III Sobieskiego 9, pokój 226,
  2. w Bibliotece Miejskiej w Morągu, ul. Ogrodowa 16,
  3. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostródzie, ul. Olsztyńska 2, pokój 209.
 
Prawnicy udzielają nieodpłatnych porad prawnych od poniedziałku do piątku w godzinach: od 9:00 do 13:00, z wyłączeniem świąt i dni wolnych od pracy.
W Centrum Użyteczności Publicznej w Ostródzie, ul.Jana III Sobieskiego 9, pokój 226, został uruchomiony również punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, w którym można uzyskać wsparcie od poniedziałku do piątku w godzinach: od 13:15 do 17:15, z wyłączeniem świąt i dni wolnych od pracy.
W dniach od 1.03.2021 r. do 5.03.2021 r. zapisy na nieodpłatne porady prawne oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie odbywać się będą pod nr tel. 89 642-98-52
Pod numerem telefonu 89 642 98 03 można uzyskać więcej szczegółowych informacji dotyczących nieodpłatnej pomocy prawnej oraz ustalić termin wizyty.
 
Nieodpłatna pomoc prawna przysługuje:
  • każdej osobie fizycznej, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
Osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą dodatkowo przed udzieleniem porady przedstawiają:
  • kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
  • informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708).
Pomoc prawna polega na:
  • wskazaniu sposobu rozwiązania problemu prawnego,
  • poinformowaniu o obowiązującym stanie prawnym, uprawnieniach lub obowiązkach,
  • sporządzeniu projektu pisma, z wyłączeniem pism procesowych, w toczącym się już postępowaniu sądowym,
  • nieodpłatnej mediacji (w pełnym wymiarze od 1 stycznia 2020 r.),
  • sporządzeniu projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub o ustanowienie pełnomocnika z urzędu.
 
Nieodpłatne poradnictwo obejmuje działania zmierzające do podniesienia świadomości o przysługujących osobie uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparciu w samodzielnym rozwiazywaniu problemu.
Pomoc nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do prowadzenia tej działalności.

ZAPISY NA BEZPŁATNE USŁUGI

 
Logo Nieodpłatnej pomocy prawnej, porad obywatelskich i mediacji - zapisy na bezpłatne usługi
 
Nieodpłatna pomoc prawna, porady obywatelskie i mediacja
 

INFORMACJA O TELEFONICZNEJ REJESTRACJI

Informuję, że telefoniczna rejestracja na bezpłatne porady prawne odbywa się pod numerem telefonu: 89 642 98 03.

DRUKI DO POBRANIA

Załączniki

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Dąbrównie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-02-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Gmina Dąbrówno
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-02-25 09:17:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-02-25 09:21:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paweł Gardecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-07-21 10:43:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
782 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »