Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Prawo pierwokupuDrukuj informacjęSprawa: Prawo pierwokupuSzczegóły informacji
Prawo pierwokupu
Wydział: Stanowisko ds. Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
Ogłoszono dnia: 2009-03-20 10:27:41
Termin załatwienia
Opisane w dalszej części
Osoba kontaktowa
Ewelina Wrońska
Miejsce załatwienia
Sekretariat Urzędu Gminy /pok. nr 9/
Telefon kontaktowy
(89) 647 40 87 wew.30
Sposób załatwienia
1.Stanowisko ds. Gospodarki Komunalnej i Lokalowej przygotowuje niezbędne dokumenty. Wójt Gminy w okresie 2 miesięcy od dnia otrzymania zawiadomienia o treści umowy sprzedaży wypowiada się w wypadku skorzystania z prawa pierwokupu. W przypadku nie skorzystania z prawa pierwokupu, Wójt Gminy na wniosek zainteresowanego wydaje oświadczenie o rezygnacji z prawa pierwokupu, które stanowi podstawę zawarcia pomiędzy kupującym, a sprzedającym aktu notarialnego - umowy przeniesienia własności.
2. W przypadku skorzystania z prawa pierwokupu zostaje zawarty akt notarialny - oświadczenie o wykonaniu prawa pierwokupu.
2. W przypadku skorzystania z prawa pierwokupu zostaje zawarty akt notarialny - oświadczenie o wykonaniu prawa pierwokupu.
Miejsce odbioru
pokój nr 4
Wymagane Dokumenty
Umowa notarialna - warunkowej umowy sprzedaży nie zabudowanej nieruchomości gruntowej /uprzednio nabytej od Skarbu Państwa lub Gminy / położonej na terenie gminy.
Opłaty
Wniosek wolny od opłaty skarbowej
Tryb odwoławczy
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż podstawą wszczęcia sprawy jest oświadczenie woli złożone przed notariuszem. Akt notarialny - warunkowa umowa sprzedaży zawiera pouczenie o przysługującym gminie prawie pierwokupu. Podjęte w konsekwencji zawartej warunkowej umowy sprzedaży stanowisko Wójta Gminy nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Uwagi
Skorzystanie lub nie skorzystanie z prawa pierwokupu jest sprawą rozpatrywaną z urzędu.
Podstawa prawna
Dział III, rozdział 3 art. 109 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 z późn.zm.)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy w Dąbrównie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Administrator Systemu |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-03-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Redaktor Systemu |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-03-20 10:08:39 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-03-20 10:27:41 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-12-21 09:11:12 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3564 raz(y) |