Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Dąbrówno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Zajęcie pasa drogowego drogi w celu prowadzenia prac niezwiązanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg

Wydział: Stanowisko ds. Dróg, Remontów i Zamówień Publicznych

Ogłoszono dnia: 2023-04-26 18:26:02

Termin załatwienia

Do 30 dni

Osoba kontaktowa

Mikołaj Przybylski

Miejsce załatwienia

Stanowisko ds Dróg, Remontów i Zamówień Publicznych
pok. Nr 4
tel. /89/ 647 40 87 wew. 15

Telefon kontaktowy

tel. /89/ 647 40 87 wew. 15

Adres e-mail

drogi@dabrowno.pl

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek - pobierz wniosek
2. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1 000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
3. Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pas drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzanie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
4. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
5. Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu
6. Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
7. Pełnomocnictwo, jeśli strona działa przez pełnomocnika wraz z wniesioną opłatą skarbową.
8. Projekt budowlany obiektu umieszczanego w pasie drogowym (do wglądu).
9. Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, w przypadku etapowego prowadzenia robót.

Opłaty

Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłaty zgodnie z uchwałą nr LVIII/368/23 Rady Gminy Dąbrówno z dnia 23 lutego 2023 r.
 
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy, z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządcy drogi, o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalanej zgodnie z art.40 ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1693).
 
Opłatę można uiścić:
·       przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Dąbrównie:
BS Olsztynek
NR 59 8823 0007 2001 0100 1847 0001
 
ZWOLNIENIE Z OPŁATY SKARBOWEJ OD PEŁNOMOCNICTWA
(Załącznik do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., część IV)
Podstawa upoważniająca do zwolnienia z opłaty skarbowej:
"Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia:
poświadczony notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów (...),
jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu."

Podstawa prawna

Na podstawie art. 40 ust. 1, 2 pkt. 1, 2, 3, 4 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022r., poz. 1693.), § 2 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1264), Uchwałą nr LVIII/368/23 Rady Gminy Dąbrówno z dnia 23 lutego 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dla dróg, których zarządcą jest Wójt Gminy Dąbrówno.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Dąbrównie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-04-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Mikołaj Przybylski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-04-26 18:25:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paweł Gardecki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-04-26 18:26:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paweł Gardecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-04-27 16:38:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
868 raz(y)