ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Dąbrówno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-12-23 12:18:16 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

                          Urząd Stanu Cywilnego

Zastępca kierownika USC  Teresa OFLENDA   

Tel: /089/  6474095 lub /089/ 6474087 wew. 12

Podlega bezpośrednio  Wójtowi.

Stanowisko poza zadaniami wspólnymi określonymi w  § 20 Regulaminu Organizacyjnego realizuje następujące zadania szczegółowe:
Zadania z zakresu USC:

1) Prowadzenie spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a zwłaszcza przyjmowanie oświadczeń o :
   a) wstąpieniu w związek małżeński,
   b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydaniu zezwolenia na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
   c) wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
   d) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszącego przed zawarciem małżeństwa,
   e) uznaniu dziecka,
   f) nadanie dziecku nazwiska męża matki, 
2) Wykonywanie obowiązków należących w świetle ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, a w szczególności :
    a) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
    b) sporządzanie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu,
    c) prostowanie, ustalanie treści , odtwarzanie i uzupełnianie aktów stanu cywilnego,
    d) sporządzanie i wydawanie odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego,
    e) wydawanie zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku wraz o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.
3) Wydawanie decyzji wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
4) Prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego.
« powrót do poprzedniej strony