Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: SG.2110.1.2016Drukuj informację Ogłoszenie numer: SG.2110.1.2016Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Podinspektor ds. Podatków i Opłat Lokalnych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Dąbrówno
Wymiar etatu: pełen
Ilość etatów: 1
Wydział: Urząd Gminy w Dąbrównie
Data udostępnienia: 2016-02-16
Ogłoszono dnia: 2016-02-16 przez Grażyna Halkiewicz
Termin składania dokumentów: 2016-03-03 00:00:00
Nr ogłoszenia: SG.2110.1.2016
Zlecający: Urząd Gminy w Dąbrównie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202),
- wykształcenie minimum średnie,
- minimum 3 letni staż pracy, w tym co najmniej 1 rok w jednostkach samorządu terytorialnego,
- znajomość procedur postępowania podatkowego i ustaw: ordynacja podatkowa; o podatkach i opłatach lokalnych; o podatku rolnym; o podatku leśnym; o samorządzie gminnym; o pracownikach samorządowych; o finansach publicznych; Kodeks Postępowania Administracyjnego.
b. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej,
- znajomość obsługi komputera,
- komunikatywność, terminowość, rzetelność, odpowiedzialność, sumienność i samodzielność,
- umiejętność pracy w zespole.
- dyspozycyjność.
- umiejętność analitycznego myślenia.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych w zakresie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych:
1). od osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych,
2). od osób fizycznych – sołectwo Samin, w tym:
- prowadzenie ewidencji podatników,
- prowadzenie kart gospodarstw i ich aktualizacja na podstawie:
- ewidencji gruntów przesyłanej przez Starostę ostródzkiego,
- umów zawartych z Agencją Nieruchomości Rolnych,
- wykazów dzierżawców gruntów Lasów państwowych,
- umów zawartych z Wójtem Gminy,
- informacji podatkowych składanych przez podatników.
- prowadzenie czynności sprawdzających w zakresie rzetelności składanych deklaracji i informacji podatkowych,
- kompletowanie dokumentów w sprawach stosowania ulg i zwolnień,
- prowadzenie spraw związanych z umarzaniem, przesuwaniem terminu lub rozkładaniem na raty zaległości podatkowych,
- prowadzenie spraw ulg i zwolnień ustawowych,
- przygotowywanie projektów decyzji wymiarowych, umorzeniowych, przesuwania terminów płatności, rozłożenia na raty,
- prowadzenie kontroli podatkowej u podatników,
- udzielanie niezbędnych informacji do prowadzenia egzekucji podatków i opłat lokalnych,
2. Sporządzanie sprawozdań z zakresu zajmowanego stanowiska.
3. Przygotowywanie zaświadczeń w sprawach podatków i opłat w zakresie prowadzonych spraw.
4. Prowadzenie spraw związanych z pomocą de minimis w zakresie zajmowanego stanowiska, w tym:
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy de minimis,
- wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis.
5. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, łącznie z rozliczeniem dotacji przekazanej na ten cel i sporządzeniem sprawozdań.
6. Przetwarzanie danych osobowych w zbiorze „Ewidencja podatników podatków i opłat lokalnych” zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
7. Realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie zajmowanego stanowiska oraz przygotowywanie i przekazywanie informacji
8. Prowadzenie kontroli wewnętrznej na zajmowanym, stanowisku, przestrzeganie procedur kontroli wewnętrznej oraz dokonywanie samooceny przestrzegania tych procedur.
9. Identyfikacja i analiza ryzyka w zakresie prowadzonych spraw.
10. Uczestniczenie w spisach i badaniach na rzecz GUS.
11. Opracowywanie projektów uchwał i zarządzeń w zakresie podatków o opłat lokalnych.III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- Praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu Gminy w Dąbrównie przy ul. Kościuszki 21.
- Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
- Kontakty wewnętrzne w ramach urzędu i zewnętrzne wynikające z potrzeby prawidłowego funkcjonowania stanowiska.
- Obsługa urządzeń biurowych.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
- Podanie (list motywacyjny) o przyjęcie na stanowisko objęte naborem wraz z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
- Życiorys (CV).
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- Kopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie.
- Kopie dokumentów potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności zawodowe.
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postepowania o naborze, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.).
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV oraz kwestionariusz osobowy muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Dokumenty przedkładane przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2016-03-03 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem nadawcy) należy:
- składać do dnia 03 marca 2016 r. do godz. 15:00 w Urzędzie Gminy w Dąbrównie, ul Kościuszki 21, 14-120 Dąbrówno (w sekretariacie – pok. Nr 9, I piętro); lub
- przesłać pocztą do dnia 03 marca 2016 r. do godz. 15:00 (decyduje data wpływu do urzędu) na adres: jak w pkt 1.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach, z oznaczeniem nadawcy i z dopiskiem „Nabór na stanowisko Podinspektor ds. Podatków i Opłat Lokalnych”.
VII. Informacje dodatkowe:
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi:
- I etap Konkursu – w dniu 04 marca 2016 r. godz. 10:00 - weryfikacja i formalna analiza dokumentów aplikacyjnych złożonych przez kandydatów.
- II etap Konkursu – w dniu 15 marca 2016 r. godz. 10:00 - rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, których oferty spełniają wymogi formalne określone w ogłoszeniu
o naborze.
- Dokumenty, które wpłyną do urzędu po terminie określonym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
- Kandydaci, których dokumenty nie spełnią wymagań formalnych, nie będą powiadamiani o dalszym toku naboru.
- Informacja, o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP urzędu na stronie internetowej: www.bip.dabrowno.pl
- Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w wyniku naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych w momencie zatrudnienia.
- Dokumenty pięciu najlepszych kandydatów będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, a pozostałych kandydatów będą odsyłane lub odbierane osobiście.
- W przypadku unieważnienia naboru, złożone dokumenty będą odbierane osobiście lub odesłane do ich nadawcy, po upływie miesiąca od daty unieważnienia naboru.