Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Podinspektor ds. Oświaty i Kultury
Miejsce pracy: Dąbrówno
Wymiar etatu:
Ilość etatów:
Wydział: Urząd Gminy w Dąbrównie
Data udostępnienia: 2015-12-09
Ogłoszono dnia: 2015-12-09 przez Grażyna Halkiewicz
Termin składania dokumentów: 2015-12-28 00:00:00
Nr ogłoszenia: SG.2110.6.2015
Zlecający: Urząd Gminy w Dąbrównie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
1. Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:
a) spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202),
b) wykształcenie wyższe,
c) minimum 3 letni staż pracy, w tym co najmniej 1 rok w jednostkach samorządu terytorialnego,
d) znajomość obowiązujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1515),
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r Kodeks postepowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.),
- ustawa z dn. 07wrzesnia 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r., Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 191 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o Systemie Informacji Oświatowej (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 45)
- ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu instytucji kultury (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 406 z późn. zm.)
- ustaw z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 642 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 782 z późn. zm.).
a) spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1202),
b) wykształcenie wyższe,
c) minimum 3 letni staż pracy, w tym co najmniej 1 rok w jednostkach samorządu terytorialnego,
d) znajomość obowiązujących aktów prawnych:
- ustawy z dnia 08 marca 1990 r o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1515),
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r Kodeks postepowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.),
- ustawa z dn. 07wrzesnia 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r., Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 191 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o Systemie Informacji Oświatowej (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 45)
- ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu instytucji kultury (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 406 z późn. zm.)
- ustaw z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 642 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U z 2010 r. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 782 z późn. zm.).
b. Wymagania dodatkowe:
2. Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku:
a) Wykształcenie wyższe o kierunku administracja lub prawo.
b) doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej,
c) znajomość obsługi pakietu MS Office
d) obowiązkowość i sumienność,
e) kreatywność i komunikatywność,
f) umiejętność pracy w zespole.
g) dyspozycyjność.
h) dodatkowym atutem będzie znajomość Systemu Gromadzenia Danych Oświatowych SIO
a) Wykształcenie wyższe o kierunku administracja lub prawo.
b) doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej,
c) znajomość obsługi pakietu MS Office
d) obowiązkowość i sumienność,
e) kreatywność i komunikatywność,
f) umiejętność pracy w zespole.
g) dyspozycyjność.
h) dodatkowym atutem będzie znajomość Systemu Gromadzenia Danych Oświatowych SIO
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) prowadzenie całości spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją gminnych jednostek oświatowych,
2) prowadzenie spraw dotyczących ustalania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
3) prowadzenie ewidencji publicznych i niepublicznych placówek oświatowych działających na terenie Gminy Dąbrówno,
4) prowadzenie zadań nałożonych ustawą o opiece nad dziećmi do lat 3,
5) analiza i sprawdzanie arkuszy organizacyjnych oraz przedkładanie Wójtowi Gminy wniosków w tym zakresie.
6) prowadzenie spraw związanych z zapewnianiem dzieciom opieki przedszkolnej i rocznego przygotowania przedszkolnego,
7) koordynowanie i nadzór w zakresie bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły lub placówki przedszkolnej,
8) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom pomocy o charakterze socjalnym oraz spraw związanych z przyznawaniem stypendiów za wybitne osiągnięcia w nauce i sporcie,
9) wykonywanie zadań związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych w gminnych placówkach oświatowych i odwoływania z tych stanowisk,
10) prowadzenie spraw w zakresie zatrudniania, zwalniania oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
11) przygotowywanie i organizacja konkursów na dyrektorów placówek oświatowych,
12) prowadzenie całość spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
13) przygotowywanie propozycji kryteriów i trybu przyznawania nagród wójta dla dyrektorów i nauczycieli,
14) koordynowanie działań szkół w zakresie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży oraz w zakresie realizacji wspólnych zadań i programów,
15) współdziałanie z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny oraz innymi organami nadzoru i kontroli w zakresie oceny działalności szkół oraz nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych,
16) sprawowanie nadzoru nad obsługą administracyjną, organizacyjną i finansową placówek oświatowych,
17) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z zakresu wychowania przedszkolnego,
18) współpraca z dyrektorami szkół i placówek oświatowych w zakresie zapewnienia warunków do pełnej realizacji programów nauczania, wychowania i opieki,
19) Prowadzenie ewidencji i nadzorowanie spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w zakresie należącym do zadań gminy,
20) koordynowanie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej i sporządzanie zbiorczych danych oraz obsługa modułu informatycznego SIO w zakresie należącym do zadań gminy,
21) wykonywanie zadań z zakresu udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników,
22) prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania kosztów kształcenia przysługującym pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego,
23) prowadzenie spraw należących do organizatora instytucji kultury, w tym prowadzenie rejestru instytucji kultury.
24) przygotowanie do archiwizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dokumentów wytworzonych na stanowisku.
25) Przygotowywanie projektów decyzji, uchwał, zarządzeń, regulaminów w zakresie prowadzonych spraw.
26) sporządzanie sprawozdań, analiz, rozliczeń, kalkulacji, prognoz w zakresie prowadzonych spraw.
2) prowadzenie spraw dotyczących ustalania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
3) prowadzenie ewidencji publicznych i niepublicznych placówek oświatowych działających na terenie Gminy Dąbrówno,
4) prowadzenie zadań nałożonych ustawą o opiece nad dziećmi do lat 3,
5) analiza i sprawdzanie arkuszy organizacyjnych oraz przedkładanie Wójtowi Gminy wniosków w tym zakresie.
6) prowadzenie spraw związanych z zapewnianiem dzieciom opieki przedszkolnej i rocznego przygotowania przedszkolnego,
7) koordynowanie i nadzór w zakresie bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły lub placówki przedszkolnej,
8) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom pomocy o charakterze socjalnym oraz spraw związanych z przyznawaniem stypendiów za wybitne osiągnięcia w nauce i sporcie,
9) wykonywanie zadań związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych w gminnych placówkach oświatowych i odwoływania z tych stanowisk,
10) prowadzenie spraw w zakresie zatrudniania, zwalniania oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
11) przygotowywanie i organizacja konkursów na dyrektorów placówek oświatowych,
12) prowadzenie całość spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
13) przygotowywanie propozycji kryteriów i trybu przyznawania nagród wójta dla dyrektorów i nauczycieli,
14) koordynowanie działań szkół w zakresie organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży oraz w zakresie realizacji wspólnych zadań i programów,
15) współdziałanie z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny oraz innymi organami nadzoru i kontroli w zakresie oceny działalności szkół oraz nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych,
16) sprawowanie nadzoru nad obsługą administracyjną, organizacyjną i finansową placówek oświatowych,
17) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z zakresu wychowania przedszkolnego,
18) współpraca z dyrektorami szkół i placówek oświatowych w zakresie zapewnienia warunków do pełnej realizacji programów nauczania, wychowania i opieki,
19) Prowadzenie ewidencji i nadzorowanie spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki w zakresie należącym do zadań gminy,
20) koordynowanie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej i sporządzanie zbiorczych danych oraz obsługa modułu informatycznego SIO w zakresie należącym do zadań gminy,
21) wykonywanie zadań z zakresu udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników,
22) prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania kosztów kształcenia przysługującym pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego,
23) prowadzenie spraw należących do organizatora instytucji kultury, w tym prowadzenie rejestru instytucji kultury.
24) przygotowanie do archiwizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dokumentów wytworzonych na stanowisku.
25) Przygotowywanie projektów decyzji, uchwał, zarządzeń, regulaminów w zakresie prowadzonych spraw.
26) sporządzanie sprawozdań, analiz, rozliczeń, kalkulacji, prognoz w zakresie prowadzonych spraw.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
1. Praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu Gminy w Dąbrównie przy ul. Kościuszki 21.
2. Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
3. Kontakty wewnętrzne w ramach urzędu i zewnętrzne wynikające z potrzeby prawidłowego funkcjonowania stanowiska.
4. Obsługa urządzeń biurowych.
2. Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
3. Kontakty wewnętrzne w ramach urzędu i zewnętrzne wynikające z potrzeby prawidłowego funkcjonowania stanowiska.
4. Obsługa urządzeń biurowych.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Dąbrównie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%.
V. Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny i CV.
2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
3. Kopie dokumentów potwierdzające posiadane uprawnienia,
4. Kopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie.
5. Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, oraz ukończenie kursów i szkoleń.
6. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postepowania o naborze, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.).
8. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV oraz kwestionariusz osobowy muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Dokumenty przedkładane przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
3. Kopie dokumentów potwierdzające posiadane uprawnienia,
4. Kopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie.
5. Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, oraz ukończenie kursów i szkoleń.
6. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postepowania o naborze, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.).
8. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV oraz kwestionariusz osobowy muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Dokumenty przedkładane przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2015-12-28 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem nadawcy) należy:
1) składać do dnia 28 grudnia 2015 r. do godz. 15:00 w Urzędzie Gminy w Dąbrównie, ul Kościuszki 21, 14-120 Dąbrówno (w sekretariacie – pok. Nr 9, I piętro);lub
2) przesłać pocztą do dnia 28 grudnia 2015 r. do godz. 15:00 (decyduje data wpływu do urzędu) na adres: jak w pkt 1.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach, z oznaczeniem nadawcy i z dopiskiem „Nabór na stanowisko Podinspektor ds. Oświaty i Kultury”.
Dodatkowych informacji udziela Grażyna Halkiewicz - Sekretarz Gminy (pok. Nr 6) lub telefonicznie pod numerem 89 6474087 wew. 17.
1) składać do dnia 28 grudnia 2015 r. do godz. 15:00 w Urzędzie Gminy w Dąbrównie, ul Kościuszki 21, 14-120 Dąbrówno (w sekretariacie – pok. Nr 9, I piętro);lub
2) przesłać pocztą do dnia 28 grudnia 2015 r. do godz. 15:00 (decyduje data wpływu do urzędu) na adres: jak w pkt 1.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach, z oznaczeniem nadawcy i z dopiskiem „Nabór na stanowisko Podinspektor ds. Oświaty i Kultury”.
Dodatkowych informacji udziela Grażyna Halkiewicz - Sekretarz Gminy (pok. Nr 6) lub telefonicznie pod numerem 89 6474087 wew. 17.
VII. Informacje dodatkowe:
1. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi:
1) I etap Konkursu – w dniu 29 grudnia 2015 r. godz. 10:00 - weryfikacja i formalna analiza dokumentów aplikacyjnych złożonych przez kandydatów.
2) II etap Konkursu – w dniu 11 stycznia 2016 r. godz. 10:00 - rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, których oferty spełniają wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
2. Dokumenty, które wpłyną do urzędu po terminie określonym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
3. Kandydaci, których dokumenty nie spełnią wymagań formalnych, nie będą powiadamiani o dalszym toku naboru.
4. Informacja, o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP urzędu na stronie internetowej test.systemdobip.pl/dabrowno_gmina_wiejska oraz na tablicy informacyjnej urzędu.
5. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w wyniku naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych w momencie zatrudnienia.
6. Dokumenty pięciu najlepszych kandydatów będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, a pozostałych kandydatów będą odsyłane lub odbierane osobiście.
7. W przypadku unieważnienia naboru, złożone dokumenty będą odbierane osobiście lub odesłane do ich nadawcy, po upływie miesiąca od daty unieważnienia naboru.
1) I etap Konkursu – w dniu 29 grudnia 2015 r. godz. 10:00 - weryfikacja i formalna analiza dokumentów aplikacyjnych złożonych przez kandydatów.
2) II etap Konkursu – w dniu 11 stycznia 2016 r. godz. 10:00 - rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, których oferty spełniają wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
2. Dokumenty, które wpłyną do urzędu po terminie określonym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
3. Kandydaci, których dokumenty nie spełnią wymagań formalnych, nie będą powiadamiani o dalszym toku naboru.
4. Informacja, o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP urzędu na stronie internetowej test.systemdobip.pl/dabrowno_gmina_wiejska oraz na tablicy informacyjnej urzędu.
5. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w wyniku naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych w momencie zatrudnienia.
6. Dokumenty pięciu najlepszych kandydatów będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, a pozostałych kandydatów będą odsyłane lub odbierane osobiście.
7. W przypadku unieważnienia naboru, złożone dokumenty będą odbierane osobiście lub odesłane do ich nadawcy, po upływie miesiąca od daty unieważnienia naboru.