Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
Uchwała budżetowa 2018
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-01-08 11:14:17 przez Administrator Systemu, informacja należąca do archiwum
Akapit nr - brak tytułu
Uchwała Nr XLII/249/17
Rady Gminy Dąbrówno
z dnia 21 grudnia 2017 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrówno na 2018 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c”, „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art.216 ust.2, art.217, art.218, art. 222, art.231 ust.2, art. 235, art. 236 ust.1-3, ust.4 pkt 1 oraz ust.5, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 pkt 1 i 3, i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 roku poz. 2077 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 22.181.100,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 20.400.159,23 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1.780.940,77 zł.
dochody majątkowe w wysokości 1.780.940,77 zł.
§ 2
- Wydatki budżetu gminy w wysokości 22.795.600,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2
z tego: wydatki bieżące w wysokości 19.813.558,00 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 2.982.042,00 zł. - Wydatki inwestycyjne w 2018 roku w wysokości 2.982.042,00 zł, zgodnie z załącznikiem 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.536.570,46 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
- Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3
- Deficyt budżetu gminy wynosi 614.500,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 614.500,00 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 861.500,00 zł, rozchody w wysokości 247.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1.000.000,00 zł,
- finansowanie planowanego deficytu w kwocie – 614.500,00 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 247.000,00 zł,
§ 6
- Ustala się dochody w kwocie 60.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 60.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 2.400,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.)
- dochody w wysokości 11.700,00 zł,
- wydatki w wysokości 11.700,00 zł.
§ 8
Wydatki budżetu na 2018 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 318.156,15 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego – na łączną kwotę 318.156,15 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
§ 10
Ustala się plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów jednostek oświatowych, o których mowa w art. 223 ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych, w wysokości: zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 11
1. Rezerwa ogólna wynosi 27.000,00 zł,
2. Rezerwa celowa wynosi 59.000,00 zł na zarządzanie kryzysowe.
§ 12
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów i zobowiązań, określonych w § 5 niniejszej uchwały, na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
- finansowanie planowanego deficytu budżetu,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów,
- wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
- przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienie ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do:
a) dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń poprzez przeniesienia planów nie powodując ich zmian pod względem wielkości w danym dziale, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b) dokonywania zmian w palnie wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach działu nie powodujących likwidacji zadania inwestycyjnego.
- przekazania kierownikom samorządowych jednostek budżetowych, przy których został utworzony rachunek dochodów prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów i wydatków nimi finansowanych,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrówno.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.