ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Dąbrówno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1/GOPS/2017Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1/GOPS/2017

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Asystent Rodziny

Miejsce pracy: Dąbrówno

Wymiar etatu: 1/2

Ilość etatów: 1

Wydział: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrównie

Data udostępnienia: 2017-02-10

Ogłoszono dnia: 2017-02-10 przez Marzena Marchlewska

Termin składania dokumentów: 2017-02-17 15:00:00

Nr ogłoszenia: 1/GOPS/2017

Zlecający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrównie

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
  1. Spełnia jeden z trzech poniższych warunków dotyczących wykształcenia i stażu pracy:
  1. posiada wykształcenie wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub,
  2. posiada wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studia podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust.3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub,
  3. posiada wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3- letni staż pracy z dziećmi  lub rodziną,
  4. jest niekarana za przestępstwa umyślne,
  5. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
  6. wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obwiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,  
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Udokumentowane co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi lub rodziną,
  2. znajomość regulacji prawnych w zakresie: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,
  3. obsługa komputera,
  4. łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
  5. umiejętność pracy w zespole,
  6. odporność na stres,
  7. odpowiedzialność,
  8. asertywność,
  9. rzetelność, systematyczność, empatia, zaangażowanie,
  10. komunikatywność i otwartość,
  11. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
  12. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  13. umiejętność podejmowania decyzji,
  14. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
  15. Prawo jazdy kat. B i własny środek transportu.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało w szczególności:
  1. opracowanie oraz realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
  2. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  3. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  6. wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  7. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  8. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
  9. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
  10. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
  11. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
  12. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
  13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
  14. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku oraz monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu z nią pracy,
  15. sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
  16. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się  w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
  17. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną,
  18. oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U.  2016 poz. 575).

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Miejsce pracy:
  1. biuro znajduje się w siedzibie GOPS,
  2. miejsce zamieszkania/przebywania klienta,
  3. urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną.
Stanowisko pracy:
  1. praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,
  2. praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi pracownikami i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych,
  3. praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej,
  4. praca może przebiegać w warunkach stresowych.   

V. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej CV, list motywacyjny - podpisane odręcznie,
  2. kopię dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
  3. kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub oświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy.
  4. podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych.
  5. podpisane pisemne oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe.
  6. osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie" z Krajowego Rejestru Karnego.
  7. podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona.
  8. podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.
  9. podpisana klauzula „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. , poz. 922, z późn. zm.).

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2017-02-17 15:00:00
b. Sposób:
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrównie ul. Agrestowa 2, w terminie do 17.02.2017 r. (do godz.15.00). Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrzone.
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.dabrowno.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Agrestowej 2, 14-120 Dąbrówno.
 
Po ogłoszeniu informacji o wyniku naboru dokumenty aplikacyjne proszę odebrać osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dąbrównie ul. Agrestowa 2.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Jednolity tekst: Dz. U. z 2016 r., poz. 922 z późn.zm.)    
 
c. Miejsce:
Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na w/w adres w terminie do dn.17.02.2017 r. do godz. 15.00

VII. Informacje dodatkowe:

  1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w wymiarze ½ etatu w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy.
  2. Praca asystenta nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego.
  3. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Dąbrównie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marzena Marchlewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-02-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena Marchlewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-02-10 13:11:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-02-10 13:14:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-02-24 13:44:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1376 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony