ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Dąbrówno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego Drukuj informację Zamówienie publiczne: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Szczegóły informacji

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługa udzielenia kredytu

Zamawiający: Urząd Gminy w Dąbrównie

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: Fin.3054-14/2010

Termin składania ofert / wniosków: 2010-11-24 09:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2010-11-24 09:30:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Gminy Dąbrówno, ul. Kościuszki 21, 14-120 Dąbrówno

Ogłoszono dnia: 2010-11-12 przez Danuta Tupaj

Treść:

Znak sprawy: Fin.3054-14/2010
 
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO O WARTOŚCI SZACUNKOWEJ NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 193 000 EURO

I. Zamawiający.
Urząd Gminy w Dąbrównie
14-120 Dąbrówno, ul. Kościuszki 21
Tel./fax: (0-89) 647 40 87
http://test.systemdobip.pl/dabrowno_gmina_wiejska/

II. Tryb udzielenia zamówienia.
Przetarg nieograniczony, zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zwaną w dalszej treści specyfikacji „ustawą Pzp”.

III. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest umowa na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 300 000,00 zł, na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrówno w 2010 roku


Termin spłaty kredytu w latach 2011 – 2015, w tym:
Spłaty rat do 2011 2012 2013 2014 2015
20.03. 20 000 25 000
20.05. 25 000 25 000
20.09. 25 000 25 000 25 000 25 000
20.11. 5 000 25 000 25 000 25 000 25 000
Razem 5 000 50 000 50 000 95 000 100 000



WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):
66.11.30.00-5 – Usługi udzielania kredytu
Postanowienia :

1. Należne odsetki naliczane są za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczania odsetek dokonuje się w okresach miesięcznych lub kwartalnych i o ich wysokościach należy poinformować Kredytobiorcę. Odsetki od wykorzystanego kredytu są płatne po zakończeniu miesiąca lub kwartału w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (wyciągu, informacji) o wysokości naliczonych odsetek, przy czym:
1) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się w ostatnim dniu miesiąca lub kwartału,
2) kolejne miesięczne lub kwartalne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego,
3) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. Ostatnie odsetki płatne są w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (wyciągu, informacji) o wysokości naliczonych odsetek.
4) Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy, jeżeli termin przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po tym dniu.
5) Oprocentowanie kredytu liczone wg zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (publikowanej w serwisie informacyjnym Reuters o godz. 11:00), obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (miesiąca lub kwartału), powiększonej (+) lub pomniejszonej (-) o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych.
6) Do wyliczenia kosztu obsługi kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 10.11.2010 r.
7) Zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez uprzedniego powiadamiania Kredytodawcy i bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu.
8) Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane.
9) Nie dopuszcza się wyszczególnienia w ofercie dodatkowych elementów kosztowych.

2. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytodawcę Zamawiający dołącza do SIWZ następujące dokumenty:
a) sprawozdanie RB-NDS o nadwyżce i deficycie za rok 2008, 2009 i za III kwartał 2010 r.
b) sprawozdanie Rb-Z o zobowiązaniach za rok 2008, 2009 i za III kwartał 2010 r.
c) sprawozdanie Rb-N o należnościach za rok 2008, 2009 i za III kwartał 2010 r.
d) opinię RIO o wykonaniu budżetu Gminy Dąbrówno za 2009 rok,
e) opinię RIO o projekcie budżetu Gminy na 2010 rok.
f) Uchwałę Rady Gminy Dąbrówno Nr XXXIV/282/10 z dnia 24 kwietnia 2010 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrówno w 2010 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań ze zmianą,
g) Uchwałę Rady Gminy Dąbrówno o udzieleniu absolutorium Wójtowi Gminy za 2009 rok
3. W przypadku zmniejszenia ogólnej kwoty kredytu Zamawiający dokona aktualizacji „Harmonogramu spłat rat kapitałowych” bez kosztów obciążających Zamawiającego.
4. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytów stanowić będzie weksel własny In blanco, wystawiony przez Kredytobiorcę wraz z deklaracją wekslową, podpisany w obecności pracownika banku. Dokumenty dotyczące zabezpieczenia stanowią integralną część umowy kredytowej.


IV. Termin wykonania zamówienia.
Termin wykonania zamówienia (udzielenia kredytu) nastąpi 06.12.2010r.


V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
1. W postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, tj.:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie;
c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania w okolicznościach, o których mowa art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców. Natomiast warunek niepodlegania wykluczeniu z postępowania z przyczyn, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, każdy podmiot oferty wspólnej obowiązany jest spełniać samodzielnie.
3. Ocena spełniania w/w warunków zostanie dokonana na podstawie przedłożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów, o których mowa w § VI specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według formuły „spełnia” / „nie spełnia”. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców niespełniających wymaganych warunków udziału.

VI. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie Wykonawcy mają dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wraz z ofertą winni złożyć:
1) W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z wzorem określonym w Załączniku nr 2 do SIWZ.
2) W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenie o niepodlegania wykluczeniu z postępowania zgodnie z wzorem określonym w Załączniku nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w oświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę.
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru – w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy (zawarte w formularzu ofertowym). W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument lub oświadczenie musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
4) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
5) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
8) Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo Bankowe (tj. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
1) zamiast dokumentów, o których mowa w ust.1 pkt. 3, 4, 5 i 7 SIWZ składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert),
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert),
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert),
2) zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 6 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp.
3) jeżeli w miejscu zamieszkania osoby w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1 i 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

VII. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów oraz o osobach uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w postępowaniu Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie. Nie udziela się żadnych ustnych lub telefonicznych informacji, wyjaśnień i odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania, w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
2. Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.
3. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą faksu, jednak każda ze stron na żądanie drugiej zobowiązana jest do niezwłocznego potwierdzenia faktu otrzymania przesłanego dokumentu.
4. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie wyżej określonego terminu lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 4.
6. Korespondencję do Zamawiającego należy kierować na adres:
Urząd Gminy Dąbrówno
ul. Kościuszki 21
14-120 Dąbrówno
Każdorazowo powołując się na numer postępowania: Fin.3054-14/2010
7. Osobami uprawnionymi ze strony Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami są:
a) w sprawie przedmiotu zamówienia – Danuta Tupaj (tel. 89 647 40 87 wew. 22)
b) w sprawach proceduralnych – Tomasz Szydlik (tel. 89 647 40 87 wew. 21)

VIII. Wymagania dotyczące wadium.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

IX. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Upływ ostatniego z wyznaczonej liczy dni uważa się za koniec terminu związania ofertą.

X. Opis sposobu przygotowania oferty.
1. Oferta powinna być przygotowana ze ścisłym uwzględnieniem poniższych zasad:
1) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2) Oferta winna być sporządzona na piśmie, w języku polskim, w formie zapewniającej pełna czytelność jej treści.
3) Oferta powinna zawierać następujące elementy, zgodne z określonymi przez Zamawiającego wzorami:
a) Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru określonego w Załącznik Nr 1 do SIWZ).
b) Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (wg wzoru określonego w Załącznik Nr 2 do SIWZ).
c) Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (wg wzoru określonego w Załącznik Nr 3 do SIWZ).
d) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru) – w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy (zawarte w formularzu ofertowym).
e) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
f) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
g) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
h) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie w/w dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
i) Zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo Bankowe (tj. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne.
j) Akceptowany na każdej stronie podpisem osoby uprawnionej lub upełnomocnionej do reprezentowania Wykonawcy wzór umowy (Załącznik Nr 4 do SIWZ).
4) Wszystkie załączane do oferty dokumenty winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione lub upełnomocnione do reprezentowania Wykonawcy.
5) Wszystkie strony oferty powinny być podpisane lub parafowane przez osoby uprawnione albo upełnomocnione do reprezentowania Wykonawcy, w taki sposób, aby tożsamość tych osób była identyfikowalna (tj. podpis opatrzony imienna pieczęcią lub też czytelny podpis składający się z pełnego imienia i nazwiska). W sytuacji, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisywane będą przez pełnomocnika, wymagane jest załączenie do oferty oryginału stosownego pełnomocnictwa.
6) Wszelkie ewentualne poprawki w ofercie powinny być nanoszone czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę wg powyższych zasad.
7) Zaleca się, aby wszystkie strony oferty (wraz z załącznikami) były kolejno ponumerowane oraz połączone z sobą w sposób zapobiegający możliwości jej dekompletacji, z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w ust. 8.
8) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzeganie, że nie mogą być one udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.
2. W przypadku, kiedy ofertę składa kilku Wykonawców, oferta tych podmiotów musi spełniać następujące warunki:
1) Oferta winna być podpisana przez pełnomocnika, ustanowionego do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Stosowne pełnomocnictwo należy do oferty załączyć.
2) Każdy podmiot oferty wspólnej zobowiązany jest złożyć oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania z przyczyn, o których art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (Załącznik Nr 3 do SIWZ) oraz dołączyć dokumenty, o których mowa pkt. 1 ust. 3 lit. d – h.
3. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem ofert obciążają składających je Wykonawców.

XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
1. Ofertę należy dostarczyć w zamkniętej kopercie do siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy w Dąbrównie, 14-120 Dąbrówno ul. Kościuszki 21, nie później niż do dnia 24 listopada 2010 r., do godz. 900. Oferty złożone po tym terminie zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom, bez ich otwierania.


2. Koperta zawierająca ofertę powinna być opatrzona dopiskiem:

Oferta przetargowa w postępowaniu nr: Fin.3054-14/2010
Nie otwierać przed dniem 24 listopada 2010 r., przed godz. 930

3. W przypadku braku powyższej informacji Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za negatywne skutki mogące z tego powodu wyniknąć.
4. Poza oznaczeniami opisanymi w pkt. 2, koperta winna posiadać oznaczenie i adres Wykonawcy, celem umożliwienia odesłania oferty w przypadku stwierdzenia jej opóźnienia.
5. Sesja publicznego otwarcia ofert odbędzie się w siedzibie Urzędu Gminy w Dąbrównie, 14-120 Dąbrówno ul. Kościuszki 21 (pok. nr 4). w dniu 24 listopada 2010 r. o godz. 930.

XII. Opis sposobu obliczenia ceny.
1. Przez cenę rozumie się całkowity koszt udzielenia i obsługi kredytu, który jest sumą naliczonych odsetek w całym okresie kredytowania od udzielonego kredytu w wysokości 300 000,00, podlegającego spłacie według harmonogramów określonych w § III SIWZ. Cena ofertowa za wykonanie zamówienia winna być podana liczbowo i słownie w złotych polskich. Wykonawca określi cenę ofertową zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszej specyfikacji.
2. Oprocentowanie kredytu liczone jest jako suma zmiennej stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (miesiąca/kwartału) liczonej w stosunku rocznym i zaoferowanej marży bankowej (stałej w całym okresie kredytowania) wyrażonej w punktach procentowych powyżej lub poniżej tej stawki WIBOR.
3. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. Powinna również uwzględniać wszelkie ewentualne upusty oferowane Zamawiającemu przez Wykonawcę. Skutki finansowe błędnego obliczenia ceny oferty wynikające z nie uwzględnienia wszystkich okoliczności mogących wpływać na cenę, obciążają Wykonawcę.
4. Oferowana cena nie może ulec zmianie przez okres związania ofertą.

XIII. Kryteria oceny oferty.
1. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą następujące kryteria:

Lp.
Nazwa kryterium

Znaczenie
kryterium
1.Cena 100,00%


2. Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie w oparciu o przedstawione powyżej kryterium według następujących zasad:

cena oferty najniższej
-------------------------------- x 100 = punktowy wynik oferty ocenianej
cena oferty ocenianej

3. Oferty zostaną sklasyfikowane malejąco (od najwyższej do najniższej) zgodnie z liczbą punktów uzyskanych w oparciu o określone powyżej zasady. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.
4. Zgodnie z art. 90 ustawy Pzp Zamawiający może, w celu ustalenia czy złożona oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwrócić się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów jego oferty mających wpływ na wysokość oferowanej ceny.
5. Zamawiający oceniając wyjaśnienia bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności zaś oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy oraz wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.
6. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

XIV. Informacje o formalnościach, jakie winny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w/s zamówienia publicznego.
1. Zamawiający zawiadomi na piśmie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, Wykonawcach wykluczonych oraz ofertach odrzuconych. Niezależnie od powyższego wynik postępowania zostanie ogłoszony na stronie internetowej: http://test.systemdobip.pl/dabrowno_gmina_wiejska/ oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego.
2. W przypadku dokonania wyboru oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, przed przystąpieniem do zawarcia umowy w/s realizacji zamówienia publicznego, przedłożona zostać musi umowa regulującą współpracę tychże Wykonawców. Termin na jaki została zawarta w/w umowa o współpracy Wykonawców, nie może być krótszy od terminu wykonania przedmiotu zamówienia.
3. Zamawiający zawrze umowę w/s realizacji zamówienia publicznego – z zastrzeżeniem art. 183 ustawy Pzp – nie wcześniej niż w terminie 5 dni od dnia przekazania Wykonawcom zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostanie przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo 10 dni jeżeli zostanie ono przesłane w inny sposób. Zamawiający może zawrzeć umowę w/s zamówienia publicznego przed upływem tego terminu, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia zostanie złożona tylko jedna oferta lub gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie odrzuci żadnej oferty oraz nie wykluczy żadnego Wykonawcy.
4. Zamawiający zawiadomi oddzielnym pismem wybranego Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie będzie wymagał od Wykonawcy, któremu powierzona zostanie realizacja zamówienia, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy.
Istotne dla stron postanowienia umowy będącej przedmiotem niniejszego postępowania zawarto we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik Nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający nie przewiduje istotnych zmian postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania. Jednocześnie dopuszcza się uzupełnienie umowy (za zgodą Zamawiającego) o zapisy wynikające z Prawa bankowego lub regulaminu banku, w zakresie nie powodującym istotnych zmian przedstawionych przez Zamawiającego warunków umowy.


XVII. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.

XVIII. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.

XIX. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

XX. Adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej niezbędny do porozumiewania się drogą elektroniczna.
Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.

XXI. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą.
Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie PLN, Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.

XXII. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

XXIII. Koszty udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu Wykonawcom kosztów udziału w postępowaniu.

XXIV. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcom oraz innym podmiotom, które mają lub miały interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniosły lub też mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługuje odwołanie wobec czynności:
a) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
b) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
c) odrzucenia oferty odwołującego.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej (adres: Urząd Zamówień Publicznych, 02-676 Warszawa ul. Postępu 17a) lub elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu:
1) w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia (jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2) albo w terminie 10 dni (jeżeli zostały przesłane w inny sposób);
2) wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej;
3) wobec czynności innych niż określone w pkt. 1 i 2 w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.


Jeżeli Zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,
b) 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Kopię odwołania Odwołujący przesyła Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł zapoznać się on z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp.

XXV. Załączniki.
Załączniki stanowiące integralną cześć niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
1) Formularz ofertowy.
2) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
3) Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
4) Wzór umowy.
5) Dokumenty do zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Dąbrównie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Artur Żyłka
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-11-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Danuta Tupaj
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-11-12 12:25:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-11-12 12:33:22
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-11-25 15:18:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
928 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony