ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Dąbrówno
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała budżetowa 2017

Informacja ogłoszona dnia 2017-01-23 12:07:35 przez Administrator Systemu, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr  XXXI/176/16
Rady Gminy Dąbrówno
z dnia 30 grudnia 2016 r.
 
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrówno na 2017 r.
                                                                           
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 211 , art. 212 , art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 roku poz. 885 z późn. zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
 
§ 1
 
Dochody budżetu gminy w wysokości 21 021 064,62 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:  
dochody bieżące w wysokości  18.261.291,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 2.759.773,62 zł.
 
§ 2
  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości  21 311 421,63 zł,  zgodnie z załącznikiem nr  2, z tego:  
    wydatki bieżące w wysokości 18.260.210,10 zł,
    wydatki majątkowe w wysokości 3.051.211,53 zł.
  2. Wydatki inwestycyjne w 2017 roku w wysokości 3.051.211,53 zł, zgodnie z załącznikiem 3.
  3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.462.190,44 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
  4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
  1. zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
  2. zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3
  1. Deficyt budżetu gminy wynosi 290.357,01 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
  1. wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 10.357,01 zł,
  2. kredytów w kwocie 280.000,00 zł.
§ 4
 
Przychody budżetu w wysokości 3.062.845,96 zł, rozchody w wysokości 2.772.488,95 zł, zgodnie  z załącznikiem nr 7.
 
§ 5
 
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów, zaciąganych na:
  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie -  800.000,00 zł,
  2. finansowanie planowanego deficytu w kwocie – 290.357,01 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 900.000,00 zł,
  4. wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1.872.488,95 zł.
§ 6
  1. Ustala się dochody w kwocie 48.300,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 47.300,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Ustala się wydatki w kwocie 1.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
 
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2013 r.  poz. 627 z późn. zm.)
  1. dochody w wysokości 19.710,00 zł,
  2. wydatki w wysokości   19.710,00 zł.
§ 8
 
Wydatki budżetu na 2017 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 296.998,60 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego – na łączną kwotę 296.998,60 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
 
§ 9
 
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 9.
 
§ 10
 
Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 278.440,00 zł; wydatki – 278.440,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
 
§ 11
 
1.  Rezerwa ogólna wynosi 21.330,00 zł,
2.  Rezerwa celowa wynosi  52.200,00 zł na zarządzanie kryzysowe.
 
§ 12
 
1.  Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów i zobowiązań, określonych w § 5 niniejszej uchwały, na:
  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
  2. finansowanie planowanego deficytu,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów,
  4. wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
2.  Ponadto upoważnia się Wójta do:
  1. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienie ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  2. dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do:
    a) dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń poprzez przeniesienia planów nie powodując ich zmian pod względem  wielkości w danym dziale, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
    b) dokonywania zmian w palnie wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach działu nie powodujących likwidacji zadania inwestycyjnego.
  3. przekazania kierownikom samorządowych jednostek budżetowych, przy których został utworzony rachunek dochodów prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów  i wydatków nimi finansowanych,
  4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.
§ 13
 
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrówno.
 
      § 14
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Dąbrównie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Danuta Tupaj
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-12-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Danuta Tupaj
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-01-23 11:13:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-01-23 12:07:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-01-08 11:14:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2049 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony