ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Prawo pierwokupuDrukuj informacjęSprawa: Prawo pierwokupu

Szczegóły informacji

Prawo pierwokupu

Wydział: Stanowisko ds. Gospodarki Komunalnej i Lokalowej

Ogłoszono dnia: 2009-03-20 10:27:41

Termin załatwienia

Opisane w dalszej części

Osoba kontaktowa

Ewelina Wrońska

Miejsce załatwienia

Sekretariat Urzędu Gminy /pok. nr 9/

Telefon kontaktowy

(89) 647 40 87 wew.30

Sposób załatwienia

1.Stanowisko ds. Gospodarki Komunalnej i Lokalowej przygotowuje niezbędne dokumenty. Wójt Gminy w okresie 2 miesięcy od dnia otrzymania zawiadomienia o treści umowy sprzedaży wypowiada się w wypadku skorzystania z prawa pierwokupu. W przypadku nie skorzystania z prawa pierwokupu, Wójt Gminy na wniosek zainteresowanego wydaje oświadczenie o rezygnacji z prawa pierwokupu, które stanowi podstawę zawarcia pomiędzy kupującym, a sprzedającym aktu notarialnego - umowy przeniesienia własności.
2. W przypadku skorzystania z prawa pierwokupu zostaje zawarty akt notarialny - oświadczenie o wykonaniu prawa pierwokupu.

Miejsce odbioru

pokój nr 4

Wymagane Dokumenty

Umowa notarialna - warunkowej umowy sprzedaży nie zabudowanej nieruchomości gruntowej /uprzednio nabytej od Skarbu Państwa lub Gminy / położonej na terenie gminy.

Opłaty

Wniosek wolny od opłaty skarbowej

Tryb odwoławczy

Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż podstawą wszczęcia sprawy jest oświadczenie woli złożone przed notariuszem. Akt notarialny - warunkowa umowa sprzedaży zawiera pouczenie o przysługującym gminie prawie pierwokupu. Podjęte w konsekwencji zawartej warunkowej umowy sprzedaży stanowisko Wójta Gminy nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Uwagi

Skorzystanie lub nie skorzystanie z prawa pierwokupu jest sprawą rozpatrywaną z urzędu.

Podstawa prawna

Dział III, rozdział 3 art. 109 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 z późn.zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy w Dąbrównie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator Systemu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Redaktor Systemu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-20 10:08:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-20 10:27:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-12-21 09:11:12
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2806 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony